Zajęcia dydaktyczne

Każdego dnia realizujemy przyjazny dzieciom program edukacyjny, zgodny                       z podstawą programową określoną rozporządzeniem MEN. Tworzymy warunki do nabywania przez dzieci umiejętności zgodnie z ich możliwościami rozwojowymi, a także odpowiednie do indywidualnego i wszechstronnego rozwoju, do bycia samodzielnym i otwartym na nowe doświadczenia. Przedszkole zapewnia właściwe przygotowanie dzieci do kolejnego etapu edukacyjnego, czyli do rozpoczęcia nauki w szkole. 

Język Angielski

Język angielski prowadzony jest we wszystkich grupach wiekowych. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć dzieciom pozytywnych doświadczeń związanych                                   z poznawaniem nowego języka oraz rozbudzić w nich chęć do dalszej nauki języków obcych.

W trakcie zajęć językowych dzieci nie tylko osłuchują się z językiem, ale biorą czynny udział w zabawach i grach dydaktycznych, w trakcie których poznają nowe zwroty, piosenk i rymowanki.

.

Rytmika

Rytmika prowadzona jest we wszystkich grupach przedszkolnych. Zajęcia oparte są na wszechstronnym doświadczaniu i poznawaniu świata dźwięków poprzez słuchanie muzyki, śpiew i zabawy muzyczno-ruchowe.

Podczas zajęć rozwijamy zarówno motorykę narządów mowy jak i motorykę małą i dużą. Wykorzystujemy różne instrumenty i przedmioty do stymulowania bodźców słuchowych i dotykowych podopiecznych stawiając na holistyczny rozwój dziecka. Poprzez zabawę staramy się rozbudzić radość ze wspólnego muzykowania. 

Logopedia

Terapia logopedyczna jest zawsze poprzedzona dokładną diagnozą, w trakcie której badana jest między innymi wymowa dziecka, budowa i motoryka narządów artykulacyjnych, słuch fonematyczny oraz przeprowadzane jest orientacyjne badanie słuchu.

Czasami do pełnej diagnozy potrzebny jest wywiad z rodzicem oraz dodatkowe konsultacje (neurolog, psycholog, ortodonta, laryngolog-foniatra). Rodzice nie powinni obawiać się dodatkowych badań, ponieważ tylko dzięki dokładnej diagnozie, logopeda jest w stanie stworzyć indywidualny program terapii logopedycznej. 

Przedszkoliada

 

Dla kogo?

Adresatami programu zajęć Drużyny Kangura w ramach ogólnopolskiego systemu rozrywki ruchowej Przedszkoliada.pl są dzieci w wieku przedszkolnym (3-6 lat). Program zajęć Drużyny Kangura jest formą zachęcenia dzieci do podejmowania aktywności fizycznej opartej na ćwiczeniach z piłkami. Jest on odpowiedzią na potrzebę realizacji zainteresowań ruchowych przedszkolaków oraz ich rodziców, chcących zapewnić swoim dzieciom jak najlepsze warunki do rozwoju fizycznego i motorycznego. Zajęcia są prowadzone przez cały rok przedszkolny, a więc zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia dotyczącymi systematyczności wysiłku fizycznego. Spełniony jest też drugi warunek ŚOZ, mianowicie każde zajęcia trwają na tyle długo, aby utrwaliły się korzystne efekty zdrowotne ruchu. Tym samym Przedszkoliada.pl wyrabia u dzieci potrzebę regularnej aktywności fizycznej.

Program

Program zajęć jest logicznie ułożony – od zajęć najprostszych do coraz bardziej złożonych. W rezultacie prowadzonych zajęć uzupełnionych o ich oprawę oraz pozostałe elementy systemu rozrywki ruchowej Przedszkoliada.pl uzyskujemy unikatowy w skali światowej projekt kreujący kulturę fizyczną wśród przedszkolaków.

Uczestnicy systemu Przedszkoliada.pl są nazywani „Aktywnymi Przedszkolakami”.

Głównym celem programu zajęć Drużyny Kangura jest kształtowanie u przedszkolaków zainteresowania ruchem i kulturą fizyczną, zaspokojenie potrzeby spontanicznej aktywności fizycznej, a także przygotowanie do podejmowania regularnego podejmowania ruchu teraz i w późniejszych latach. Sprzyja to ogólnemu rozwojowi dzieci, co przydaje się w codziennym życiu teraz i w przyszłości, ale także przy ewentualnym uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Taka forma działania jest także mentalnym przygotowaniem dziecka do aktywności fizycznej i działania w grupie.

Cele

CELEM PROWADZONYCH ZAJĘĆ JEST:

  • polepszenie ogólnego stanu zdrowia,
  • uświadomienie korzyści wynikających z aktywności fizycznej,
  • ukulturalnianie fizyczne dziecka
  • zapewnienie harmonijnego rozwoju fizycznego dziecka,
  • przygotowanie mentalne do współpracy w grupie, zdrowej rywalizacji, umiejętności, pogodzenia się z przegraną oraz szacunku do przeciwnika,
  • popularyzacja aktywności fizycznej u przedszkolaków poprzez zabawę i ćwiczenia.

W pierwszym semestrze programu zajęć Drużyny Kangura najważniejszym zadaniem jest zachęcenie i zainteresowanie przedszkolaków ukierunkowaną aktywnością fizyczną poprzez zabawy z piłkami.
Kontynuacja zajęć w drugim semestrze służyć ma utrzymanie ciągłości aktywności fizycznej dzieci i dalszemu rozwijaniu ich umiejętności.
Korzystając z szerokiego wachlarza form i treści dążymy do osiągnięcia celu nadrzędnego, jakim jest ukształtowana potrzeba podejmowania aktywności fizycznej przez dzieci. Dzięki temu możliwy jest rozwój konkretnych umiejętności z zakresu wszystkich gier zespołowych. Takie celowe działania sprzyjają zarówno wyposażeniu przedszkolaka w potrzebne umiejętności i służą ogólnemu rozwojowi zdolności motorycznych. W efekcie dzieci mają samoświadomość celowości ćwiczeń i wszechstronnie się rozwijają.

Kształcenie i wychowanie

CELE SZCZEGÓŁOWE KSZTAŁCENIA I WYCHOWANIA:

  • dostrzeganie wpływu grupy na jednostkę,
  • wyposażenie przedszkolaków w podstawowe umiejętności z zakresu kultury fizycznej,
  • radzenie sobie z konfliktami,
  • uświadomienie dzieciom ich możliwości,
  • znajomość różnych rodzajów ćwiczeń, gier i zabaw,
  • kształtowanie umiejętności wykonywania podstawowych ćwiczeń z zakresu aktywności fizycznej,
  • rozwijanie naturalnych umiejętności dziecka,
  • motywowanie do pracy i osiągania lepszych wyników,
  • nauka pokonywania zmęczenia i słabości,
  • prezentacja dyscyplin sportów zespołowych z piłkami; piłki nożnej, koszykówki, piłki ręcznej, siatkówki
  • określenie kierunku dalszego rozwoju fizycznego dzieci poprzez ich aktywność fizyczną,
  • wszechstronne rozwijanie osobowości,
  • rozwijanie tolerancji wobec innych osób,
  • wdrażanie zasad zdrowej sportowej rywalizacji i zachowań fair play,
  • poszanowanie cudzego mienia.
Aktywny przedszkolak

Program jest realizowany w wymiarze jednych zajęć tygodniowo w grupach maksymalnie 12-osobowych. Czas trwania zajęć jednej grupy to 30 min., choć w przypadku dzieci w wieku trzech lat realizujemy także zajęcia krótsze. Realizacja jednego cyklu programu zajmuje minimum dziewięć z dwunastu miesięcy. Realizacja całości programu zajmuje minimum trzy, a kompleksowo cztery lata.

Program zajęć Drużyny Kangura przeznaczony jest dla przedszkolaków. Realizowany jest przez wykwalifikowanych instruktorów Przedszkoliada.pl, czasem także w towarzystwie zaproszonych gości (sportowców w roli autorytetów dzieci). Ze strony przedszkola oczekuje się umożliwienia przedszkolakom aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz udostępnienia miejsca w celu organizacji zajęć, jak i dodatkowych możliwości uczestnictwa w projektach składających się na system rozrywki ruchowej Przedszkoliada.pl.

„AKTYWNY PRZEDSZKOLAK”:

  • wie, jaki wpływ na jego organizm ma ruch.
  • wie, ile czasu potrzeba, by stać się sprawnym.
  • potrafi sprawić, aby ćwiczenia stały się nawykiem.
  • zna różnego rodzaju ćwiczenia z piłkami.
  • zna różne formy gier i zabaw grupowych.
  • posiada umiejętność czucia położenia i ruchów ciała w przestrzeni oraz względem ruchomego przyboru.
  • zna zasady higienicznego postępowania w odniesieniu do otoczenia.
  • wie jak bezpiecznie zachować się w czasie zajęć ruchowych.
  • rozumie, na czym polega dobre komunikowanie się i współpraca z innymi.
  • rozróżnia piłki względem dyscypliny sportu z zakresu dyscyplin składających się na program zajęć.
  • wie gdzie mieszka Kangur, jakie jest jego środowisko i jak się porusza.

Logarytmika

Logarytmika łączy w sobie terapię logoepedyczną i rytmikę. Takie zestawienie umożliwia zaktywizowanie sfery zarówno słuchowej, jak i ruchowej uczestnika zajęć.

Logorytmikę stosuje się głównie pracując z dziećmi, ale także z pacjentami z zaburzeniami słuchu. Najważniejszym komponentem zajęć logorytmicznych jest ruch, który ma ogromny wpływ na rozwój mowy dziecka i jego ogólne funkcjonowanie